Ondernemen is innoveren met wisselend succes

'Ondernemen is topsport. Tenminste dat vinden wij. Maar dan wel een topsport waar we bijzonder veel energie van krijgen', dat zegt Jan van Vugt. 'Waar wij in elk geval actief op inzetten is productinnovatie. Vanuit een wat breder kader bekeken geloven we in kansen zien en pakken, innovaties omarmen, klanten optimaal bedienen en zo de concurrentie voor blijven. Werken vanaf verschillende locaties, maar ook zoveel mogelijk papierloos zijn hoort daar helemaal bij. Dat er vervolgens weleens zaken fout lopen is niet erg: samen lossen we dingen op en gaan we door. Dat is onze manier van werken, zowel intern als extern.'

Ontwikkelingen

'Waar we uiteraard ook volop op inzetten is productontwikkeling. Zo hebben we onlangs een mooie productinnovatie voor de Frigo2 ontdekt die met name voor de foodsector interessant is, omdat deze deur in vriescellen geplaatst wordt. Wanneer zo'n vriescel open en dicht gaat, wat natuurlijk talloze keren gebeurt op een dag, dan wordt er automatisch warme, vochtige lucht naar binnen gezogen. Het gevolg laat zich raden: dit vocht slaat neer met een gevaarlijk gladde vloer als gevolg', aldus Jan. Marc van Vugt vult aan: 'Dankzij de productinnovatie in de Frigo2 ontstaat er een luchtgordijn in de deur, dat automatisch aanslaat als de deur opent. Door deze scheiding vindt er nauwelijks naar binnen zuiging van warme lucht plaats. Ik weet overigens dat er wat argwanend tegenover dit soort oplossingen gestaan wordt in de markt, omdat er situaties bekend zijn waarbij er ijsafzetting op het doek kwam. In dit geval speelt dat niet omdat deze vriessnelroldeur wordt geleverd met twee doeken waar warme lucht tússen geblazen wordt zodat er geen ijsafzetting op het doek kan komen. Ik heb deze deuren zelf een half jaar lang in Australië mogen monteren en met eigen ogen gezien hoe goed dat dit werkt. En daar zijn ook nog eens veel extremere temperatuurverschillen ten opzichte van binnen en buiten. Ze gingen daar als warme broodjes... Hoe ik op dit onderwerp kom? Gisteren werd ik nog door een klant met een grote overslagcentrale gebeld die een vriesdeur had aangeschaft. Laat ik me subtiel uitdrukken door te zeggen dat het niet ónze deur was. Het kunststof doek dat eerder blauw was, is inmiddels wit uitgeslagen door het aangevroren ijs. Je kunt je voorstellen dat wij binnenkort even koffiedrinken samen.'

Praat mee

Wij geloven in de kracht van samen. Samen met onze klanten aan de spreekwoordelijke tekentafel. Mocht je tegen zaken aanlopen in je praktijk, productverbeteringen voor willen stellen of met ons willen sparren over hoe producten nóg verder verbetert kunnen worden? Neem dan contact met ons op voor een kop koffie bij jou of ons op locatie.

Reageer

0 Reacties