‘Onze nieuwe showroom is zo goed als opgeleverd. En dat is goed nieuws voor onze dealers. Want deze praktijkruimte stellen we ook voor hen beschikbaar om met (potentiële) klanten onze kant op te komen. Wél even een afspraak maken’, aldus Marc van Vugt, mede-eigenaar bij BMP Nederland.

Nieuwe showroom BMP Nederland kosteloos inzetbaar voor dealers

‘Wanneer een potentiële klant een deur in het echt kan zien dan heeft dat altijd meerwaarde boven puur een afbeelding. Daarnaast zijn ook de verkopers van onze dealers van harte welkom. Want stel dat je alleen de Dynamicroll (een zelfherstellende snelroldeur met een flexibele onderbalk en frequentiegeregelde motor) verkoopt in de logistieke en industriële markten, dan is het ongetwijfeld handig als je ook een idee krijgt bij de rest van het assortiment. Hoe meer kennis je hebt van de producten en hun toepassingen in specifieke situaties, hoe beter het advies dat je uiteindelijk geven kunt.’

Afronding verhuizing naar Beesd

BMP Nederland, dat eerder dit jaar naar een nieuw pand in Beesd verhuisde, timmert ondanks de coronacrisis nog altijd flink aan de weg. Collega Gerart Nijhoff vult aan: ‘We hebben inmiddels al meerdere trainingen al achter de rug. Uiteraard helemaal conform de geldende coronaregels. Het was een montagetraining gericht op monteurs en de deelnemers reageerden enthousiast. Tijdens de verkooptrainingen die we gaan organiseren focussen we op wélke deur geschikt is voor wélke situatie. Kijk, verkopen kunnen de meesten wel, daar hebben ze echt geen hulp voor nodig. Bovendien leidt een goed advies vanzelf tot verkoop is onze ervaring. Daarom richten we ons vooral op de productinhoudelijke kant.’ ‘Inderdaad’, zegt Marc. ‘want wanneer een verkoper op de hoogte is van alle ins en outs, dan straalt hij nog meer zelfvertrouwen uit en dat werkt altijd goed tijdens de klantcontacten. In basis bestaat een deur uit twee delen: het mechanische deel en het elektrische deel. Het elektronische deel, dus het staal, het doek etc., is bij nagenoeg elke deur hetzelfde. Maar het mechanische deel kent wel veel verschillen per deur. Daar staan we dan ook graag bij stil in onze trainingen. Uit ervaring weten we hoe prettig het is als een monteur of verkoper rustig de tijd kan nemen om een deur helemaal te leren kennen. Dat is toch anders dan op locatie bij een klant, onder tijdsdruk, snel een reparatie uitvoeren.’

Komkommertijd? Valt mee…

Gerart: ‘Ik heb in de afgelopen vakantieperiode gewerkt en merkte verschillende ontwikkelingen in de markt op. Ten eerste is er voor ons als BMP Nederland nog volop werk, en ten tweede geldt dat ook voor onze dealers. Het gros geeft aan dat de verkopen nog altijd lekker lopen. Dat had ik, zowel voor onszelf als voor onze dealers niet direct verwacht. Wel hoor ik in de markt terug dat men zich afvraagt hoe het vanaf december zal gaan lopen. Maar tot die tijd heeft iedereen er zeker vertrouwen in. Onze showroom, die kosteloos te gebruiken is voor onze dealers, komt daarmee exact op het juiste moment wat ons betreft. Door de nieuwe showroom geheel kosteloos ter beschikking te stellen aan onze dealers, benutten we de verkoopmogelijkheden voor ons dealernetwerk optimaal..’

Nu alvast benieuwd? Bel of e-mail onze specialisten.

+31 (0)85 130 39 81
Help mij met mijn keuze