Klant VM Montage over samenwerking met BMP Nederland: succesvol met verbeterpunten...

'Als ik bij een klant wegrijd, dan wil ik dat hij 100% tevreden is. Enerzijds omdat ik als mens zo in elkaar steek en anderzijds omdat teruggaan om een storing of ander probleem op te lossen simpelweg geld kost. Jan van Vugt, eigenaar van BMP Nederland ken ik al erg lang. Ooit waren we zelfs oud-collega's. Toen we tijdens een kop koffie in gesprek raakten was onze samenwerking al snel een feit. Want zij sluiten precies aan bij de servicegerichte manier waarop ik met mijn klanten om wil gaan.'Dat zegt Popke van Mourik van VM Montage, een bedrijf dat met een team van 12 mensen, inmiddels al bijna 20 jaar gespecialiseerd is in toegangsoplossingen in de breedste zin van het woord. Met een eigen magazijn en webwinkel beschikken zij over een ruime voorraad waardoor ze snel kunnen schakelen. Klanten van het bedrijf zijn vooral industriële afnemers. Daarnaast hebben ze ook een afdeling woningbouw, welke zich vooral richt op garagedeuren en zonwering.

Steun voor dealernetwerk

'Je merkt aan alles dat ze áchter hun dealers staan en dat is echt wel een pluspunt. Als er een probleem is dan lossen ze het zo snel mogelijk op. En daar ben ik heel tevreden over. Er is daarnaast ook een wisselwerking, ze vragen ons dan bijvoorbeeld om advies over hoe wij met bepaalde zaken omgaan. We praten meer op monteursniveau dan op klant- en opdrachtgeversniveau met elkaar. En dat werkt bijzonder prettig. Er is veel waardering over en weer.'

Verbeterpunten?

Popke: 'Verbeterpunten zijn er uiteraard ook. Zo zijn de levertijden, vanuit de fabriek in Italië bijvoorbeeld relatief lang, zo'n 5 tot 6 weken. En dat is, zeker in deze tijden waarin mensen iets bestellen en gewend zijn dit soms dezelfde dag nog in huis te hebben, langer dan je zou willen. Aan de andere kant realiseer ik me ook dat het niet om eenvoudige producten gaat die op een Coolblue-achtige manier even snel in een doosje gestopt kunnen worden. Het is ook zeker geen punt van kritiek, maar meer iets dat we met elkaar zouden moeten kunnen verbeteren. En bovendien, als er eens een keer écht snel wat nodig is, dan kan er altijd spoed achter een bestelling gezet worden. Ik heb er in elk geval nog geen klant om verloren. Daarnaast is het zo dat deze fabriek ook continu bezig is met het verbeteren van hun producten. Als er een klacht komt vanuit een afnemer, dan nemen ze dit serieus en passen het product zo snel mogelijk aan. Dat zie je niet vaak.'

In de spotlight: Erwin van Horssen

'Graag benoem ik ook Erwin nog even in het bijzonder, de nieuwste verkoop- en servicespecialist bij BMP Nederland. Volgens mij kent zo ongeveer iedereen in de deurenwereld Erwin wel. Hij is een echte aanwinst: hij is klantvriendelijk, is heel ervaren, spreekt 'de taal' en helpt je bovendien erg snel. Met die man kan ik lezen en schrijven', besluit Popke.

Ook verbeterpunten voor ons?

Geef ze door! We staan open voor álle constructieve opmerkingen die ons helpen jouw bedrijf beter te ondersteunen. We kijken uit naar je bericht.

Reageer

0 Reacties