'Zelf werken we gewoon door, omdat we niet vinden dat we ons bedrijf zomaar een paar weken kunnen sluiten. Dat open blijven is prettig voor onze klanten, juist omdat er in de bouwvakperiode ruimte is voor (en dus vraag naar) technisch onderhoud. Wat we daarnaast actief doen, is onze klanten informeren, bijvoorbeeld over de sluiting van de Italiaanse fabriek waar we onze materialen vandaan halen.'

blog foto drukke zomerperiode

Zo geven we bijvoorbeeld ruim van te voren een uiterlijke besteldatum voor orders aan, omdat de gemiddelde levertijd toch zo'n 5, soms 6 is weken', zegt Marc van Vugt, commercieel medewerker bij BMP Nederland. 'Wij denken dat het, ook in dit soort zaken, vooral gaat om duidelijk communiceren, zodat je weet wat je van elkaar kunt verwachten in deze hectische tijd. Feitelijk is het gewoon een kwestie van goed plannen met elkaar. We zijn overigens wel met een wat krappere bezetting aanwezig, maar we hebben niet het idee dat onze klanten daar echt iets van merken.'

De ondernemende monteur aan het woord

Henk Jan Honing, als monteur betrokken bij BMP nederland én sinds 2006 eigenaar van een eigen montage- en servicebedrijf met een focus op bedrijfsdeuren zegt er het volgende over: 'Het is inderdaad een drukke tijd, voor iedereen. Maar er zijn echt wel zaken die je op kunt pakken om ervoor te zorgen dat je deze bouwvak-periode een beetje gezond overleeft. Ten eerste geldt voor ons bedrijf dat het relatief klein is, we zijn met vier mensen die elkaar door en door kennen. Dat hechte team maakt het relatief gemakkelijk om bijvoorbeeld de bezetting tijdens de bouwvak te regelen. We zorgen zo'n beetje dat we na elkaar met vakantie gaan. Ook wij blijven gewoon open, want onze klanten, waarvan er bijvoorbeeld enkele op Schiphol gevestigd zijn, rekenen op onze continuïteit.'

Oog voor kwaliteit houden

'Verder huur ik ook bewust niet 'even snel' ad hoc andere bedrijven in om deze periode te overbruggen, want ik wil, óók tijdens de drukke zomermaanden garant blijven staan voor de kwaliteit die we leveren. De belangrijkste tip die ik heb is misschien wel dat het blijven communiceren met je mensen het allerbelangrijkste is. Wanneer je bedrijf intern goed in elkaar zit, dan merken klanten dat direct. De hele sfeer en manier van doen hangt er vanaf. En als je dan die collega, die op het strand in Zuid-Frankrijk zit, even 'lastig' valt met een kleine werkvraag, dan is dat meestal geen enkel probleem.'

We wensen je een hele fijne vakantie toe

Nu alvast benieuwd? Bel of e-mail onze specialisten.

+31 (0)85 130 39 81
Help mij met mijn keuze